Ξένος ήμουν και με περιμαζέψατε

"...ξένος ήμουν και με περιμαζέψατε....."

(κατά Ματθαίο Ευαγγέλιο κεφ. 25, 35)

 

Κάποτε μίλησε ο Ιησούς Χριστός για το πώς θα κρίνει τον κόσμο.

Γιατί ακόμη δεν τον έχει κρίνει. Ποτέ.

Εμείς τον κρίνουμε και τον κατακρίνουμε με μεγάλο ζήλο και ευχαρίστηση..

Πιστός στο παραβολικό πνεύμα (δηλαδή περνώ το μήνυμα με μια ιστοριούλα αντί να παραθέτω θεωρίες..) που ήταν αγαπημένη συνήθεια των στοχαστών της αρχαιότητας, αντί να πει ποιο θα είναι το κριτήριο της κρίσης, του ξεχωρίσματος, είπε στο ακροατήριό Του την παραβολή της Κρίσης.

Δεν είπε ότι θα ξεχωρίσει τους ανθρώπους σε «καλούς και κακούς», ούτε σε «ενάρετους και αμαρτωλούς», σε «πιστούς και άπιστους», ούτε καν σε «ευσεβείς και ασεβείς». Αγαπημένους διαχωρισμούς της ευσεβιστικής και σχολαστικής θεολογίας που έχει επικρατήσει τους τελευταίους αιώνες..

Είπε ότι θα τους ξεχωρίσει σε δικαίους και αδίκους.

Κι όχι έτσι γενικά και αόριστα. Δεν αναφέρθηκε σε μια θολή και απροσδιόριστη έννοια της δικαιοσύνης.

Προϋπόθεση της Δικαιοσύνης έθεσε την Αλληλεγγύη ως προϊόν της Αγάπης.

Ευχαριστεί τους δικαίους ότι Τον τάϊσαν όταν ήταν πεινασμένος, ότι Τον έντυσαν όταν ήταν γυμνός, ότι Τον περιμάζεψαν όταν ήταν ξένος, ότι Τον φρόντισαν όταν ήταν άρρωστος, ότι του συμπαραστάθηκαν και δεν Τον ξέχασαν όταν ήταν φυλακισμένος..

Στην εύλογη απορία τους «πότε ήσουν όλα αυτά και σε είδαμε και σου σταθήκαμε;» τους απαντά ότι όταν έδειξαν την Αγάπη τους στον πιο ασήμαντο (για τον κόσμο) αδελφό Του, ήταν σαν να το έκαναν για Τον ίδιο.

Η Δικαιοσύνη για Τον Χριστό δεν είναι μια νομικίστικη έννοια.

Είναι η φυσική προέκταση της Αγάπης.

Στην Επί του όρους Ομιλία Του μακαρίζει αυτούς που πεινούν και διψούν για Δικαιοσύνη. Δικαιοσύνη για το Ευαγγέλιο είναι η απόλυτη Ισότητα, η Ελευθερία,η φυσική κατάσταση του κόσμου πριν την διαφθείρει η ανθρώπινη αδικία και εκμετάλλευση.

Και δεν μπορεί να σταθεί χωρίς την ανιδιοτελή και χωρίς διακρίσεις Αγάπη και Αλληλεγγύη για όλους.

Στην Ελλάδα του 2015, που η ναζιστική εγκληματική συμμορία της Χρυσής Αυγής είναι τρίτη εκλογική δύναμη με τουλάχιστον μισό εκατομμύριο υποστηρικτές, που τα εγκλήματα ρατσιστικής, ξενοφοβικής και ομοφοβικής βίας είναι καθημερινή πραγματικότητα, που οι διακρίσεις, ο ρατσισμός και η μισαλλοδοξία αποτελούν κοινωνική κανονικότητα και αν όχι επιβαλλόμενη τουλάχιστον αποδεκτή στάση και πρακτική, είναι πολλοί οι «καλοί χριστιανοί και πατριώτες» που υποστηρίζουν μια διαστρεβλωμένη πίστη στον Χριστό παράλληλα με αυτές τις εγκληματικές αντιλήψεις.

Οι ογδόντα κάτοικοι της Γαύδου δεν μπορούν να ξεπλύνουν την ντροπή της Μανωλάδας και της Αμυγδαλέζας.

Αφού έκαναν σαν «καλοί χριστιανοί» και φέτος Πάσχα, αφού σούβλισαν το αρνί, θα επιθυμούσαν να σουβλίσουν και τους απελπισμένους μετανάστες και πρόσφυγες που ξεβράστηκαν στη Γαύδο..

Ξεχνούν ότι είμαστε ένας λαός που γέμισε ως μετανάστης τη Γερμανία, το Βέλγιο, την Αυστραλία, τον Καναδά, τις Η.Π.Α.

Ξεχνούν τον ξεριζωμό και την προσφυγιά της Μικρασίας, του Πόντου και της Κύπρου.

Ξεχνούν ότι και ο ίδιος ο Χριστός που λατρεύουν, σαν πρόσφυγας κατέφυγε στην Αίγυπτο ως βρέφος για να γλυτώσει από το μαχαίρι του Ηρώδη..

Στο πρόσωπο του μικρού κοριτσιού από την Αφρική που απεγνωσμένο έφτασε στις ακτές της Γαύδου, βλέπουν τον εχθρό, την απειλή, το «μίασμα» και δε βλέπουν Τον ίδιο Τον Χριστό που τους χτυπά την πόρτα για βοήθεια…

Και δε χρειάζεται να είσαι χριστιανός, καν να πιστεύεις σε Θεό για να ανοίξεις την αγκαλιά σου σε αυτήν την ψυχούλα…

Αρκεί να είσαι Ανθρωπος…